Reklama jest to informacja, która ma na celu skłonić do nabycia lub korzystania z danego towaru znajdującego w danej  reklamie. Bez wątpienia reklama jest silnym narzędziem w marketingu, który ma wpływ na to czy dany produkt przyciągnie uwagę potencjalnego kupca. Zadaniem reklamy jest poinformować osoby zainteresowane o produkcie lub o usłudze. Ona ma wzbudzać zainteresowanie i nakłonić do kupna lub do skorzystania z usług.

Jak można reklamować dany produkt lub usługę?

Reklamować można na różny sposób przez:

  • YouTube,
  • TV,
  • plakaty,
  • strona internetowa,
  • radio.

Czym jest reklama w radiu?

Radio jest popularnym medium i wybór stacji radiowej jest uzależniony od grupy słuchaczy. Reklama w radiu ma charakter audialny i wykorzystywane są do tego różne stacje radiowe, tak aby dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Jakie są zalety reklamy w radiu?

  • wydźwięk reklamy radiowej, w tym przypadku nie musimy się martwić o plakaty, banery czy bilbordy.
  • mobilność i kreatywność, radio jest dostępne wszędzie i dotrze do każdego odbiorcy. Radia słuchamy podczas jazdy samochodem, podczas pracy czy w trakcie ćwiczeń.

Ile kosztuje taka reklama w radiu?

Reklama w radiu jest tańsza od reklamy emitowanej w TV. Przykładowe ceny reklam możemy sprawdzić na portalu gdanskinfo.pl w kontekście Radia Gdańsk. Na koszta takiej reklamy ma wpływ taki jak zasięg, czas i godziny emisji reklamy oraz dni w jakich mają być puszczane reklamy. Jednoznacznej ceny nie otrzymamy, wszystko zależy co wybierzemy. Długość materiału ma również duże znaczenie co do kwoty, którą zapłacimy za reklamę w radiu. Ceny za reklamę wahają się od 350 złotych do nawet 50 000 złotych.

Radio jest jednym z najbardziej słuchanym z tych wszystkich mediów i ponad 80 % osób słucha rozgłośni FM.
Warto więc wystawić reklamę swojego produktu, będziemy mieli pewność, że dotrze do dużej liczby odbiorców.